tirsdag den 23. oktober 2012

Scrapsisters cybercrop

I lørdags holdt Scrapsisters cybercrop, og der var jeg naturligvis med. Cybercrop er en crop, hvor det hele foregår elektronisk. Man sidder altså hjemme hos sig selv og er online. Der er hygge-chat og hver time kommer der en udfordring - faktisk lidt mere end hver time, for der var også nogle bonus-udfordringer ind i mellem. Det var super hyggeligt, og jeg fik lavet en masse ting. Så det var lidt et spark bag i - og jeg kom i gang igen.

Her er de ting jeg lavde.

Den første opgave var en klassisk skitse udfordring og her er mit indlæg.


Udfordring nr. 2 blev kaldt en "symfoni" og her er reglerne:

Lav et layout eller et kort. Der må gerne laves Smash m.v.

Du SKAL bruge: Karton
Mønsterpapir
Bogstaver
Blomster
Bling
Knapper
Bånd, blonde eller twine
Penne
Stempler og sværte
Washi tape
Mist
Chipboard

Det hele mixes i en skøn symfoni.
Men INTET andet udover limprodukter og billeder naturligvis.
Der SKAL bruges mindst en ting af hver.
Der MÅ tages én ting fra - hvis du ikke har tingene på lager, så kan du selvfølgelig ikke bruge det. Men skriv det når du uploader.
Der må IKKE bruges maskiner, dog gerne skæremaskine, der må gerne punches. Der KAN kombineres eksempelvis en chipboard-knap, så er to krav opfyldt, men der må stadig gerne bruges mere.

Og her er mit LO.



Opgave 3 var en vintage udfordring som blev kaldt Romantik-tak ... den tiltalte mig ikke rigtig, så den sprang jeg over.

Opgave 4 var rigtig sjov. Den hed "Tilbage til 80'erne" og her er reglerne:

Lav et kort eller et layout (minialbum m.v. er også velkommen)

Du skal bruge:
- Neon farve eller farver
- En titel fra en 80'er sang, det kan være en titel eller en linje fra en sang
- Noget rundt, der kan henføre os til store runde øreringe

80'erne er også kendt som fattig 80'erne... du skal derfor nu rundt i huset og samle enten affald eller andet "gratis" op. Det kan være emballage eller noget du har fået, det kan være gavepapir eller måske skal du i haven og finde noget at bruge? Det må ikke være købte scrapsager, men det kan være noget fra en indpakning. Det skal PÅ dit kort eller layout, du må altså ikke stemple med det, men du må gerne stanse noget ud i det. Husk at skrive i beskrivelsen, hvad du har fundet!

Og mit LO:


Jeg har efterfølgende ændret lidt på det, da jeg synes det var lidt kedeligt og tomt, men det har jeg selvfølgelig ikke fået taget billede af :-)

Opgave 5 - som faktisk først har deadline d. 28. oktober kl. 23.59 blev kaldt "Skriget" og her er reglerne:
Du skal enten lave en side i din art journal eller et layout.

Du skal nu finde alt hvad du har af "kunstner artikler"

Du skal bruge mindst to forskellige og meget gerne flere:
- Maling
- Gesso
- Mist
- Modeling Paste
- Alchol ink
- Sværter
- Diverse gel mediums
- Pan Pastels
- Vand-farveblyanter eller lign.

Det skal nemlig være tydeligt at du har brugt disse materialer.

Derudover skal du bruge mindst én af disse:
- Stempler
- Maske
- Template
- Stencil

Igen gerne flere, men mindst een!

Husk at bruge et underlag, der kan holde til det. Og brug handsker, hvis du ikke kan lide at blive beskidt.

Og her er mit LO:

Den sidste opgave - opgave 6 - hed Madame Butterfly og venner. Og her er reglerne:

Madame Butterfly er en klassisk opera. Vi tager alle sommerfuglens venner med. Og der skal store armbevægelser til.

Du må lave layout, kort eller hvad du har lyst til.

Krav:
- Du skal bruge mindst 3 sommerfugle
- Mindst et andet dyr
- Der skal de være et element på mindst 20x20 cm. på. Til kort mindst 10x10 cm.
- Du skal sy enten i hånden eller på maskine
- Der skal være noget hjemmelavet pynt.

Desuden var der et billede, hvor vi skulle bruge nogle af mindst én af farverne fra.

Og her er mit LO:


Så var der 3 bonus udfordringer. Den første var en tipskupon med forskellige spørgsmål om SS og pigerne bag - en rigtig sjov lille quiz. Til bonus opgave nr. 2 skulle vi uploade et stemningsbillede af vores scrap. Den sidste bonusopgave var igen rigtig fed. Her er reglerne:

- Lav to til- og fra kort. De skal passe sammen, efter din mening
- Du må ikke bruge farven rød (rød, lyserød og pink)
- Der skal bruges blå
- Der skal stå: Til Fra

Og her er mine kort:



Pyyyhhhh det blev et langt indlæg, men I skulle jo have det hele med :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar